جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۵
کد خبر: ۱۴۱۳۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

«بچه‌ها بهار» در دورهمی نوجوانان کتابخوان کتابخانه هفت‌چنار خوانده می‌شود

کتابخانه هفت‌چنار منطقه ۱۰ دورهمی خوانش کتاب «بچه‌ها بهار» سروده نیما یوشیج را روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه برگزار می‌کند.

«بچه‌ها بهار» در دورهمی نوجوان کتابخوان کتابخانه هفت‌چنار خوانده می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتابخانه هفت‌چنار منطقه ۱۰ با هدف معرفی جدیدترین کتاب‌های روز دنیا و آشنایی نوجوانان با آثار برتر ادبی جهان، دورهمی خوانش کتاب «بچه‌ها بهار» را روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه ساعت ۱۵ برگزار می‌کند.

در این دورهمی کتاب «بچه‌ها بهار» سروده نیما یوشیج توسط مخاطبان دورخوانی شده و در ادامه جلسه نقد و بررسی کتاب با حضور کارشناس برنامه غلامرضا احمدخانی نویسنده انجام خواهد شد.

«بچه‌ها بهار» منتخب بسیار کوچکی از اشعار نیما یوشیج در کنار تصویر‌های کلاژ از خطه‌ شمال ایران است که برای کودکان تدارک دیده شده، اما برای هر بزرگتر علاقه‌مند به شعر، هنر و تفکر هم دست خالی نیست.

در ابتدای کتاب توضیح داده شده است که شعر بر دامنه‌ واژگانی کودک می‌افزاید؛ او را از فرهنگ مشترک با جامعه‌اش برخوردار می‌سازد و توان لذت بردن از زندگی و زیبا دیدن را در او تقویت می‌کند؛ به بیان دیگر شعر فاخر قدرت درک زیبایی را به کودک هدیه می‌دهد. همه‌ این حرف‌ها و ادعا‌ها زمانی محقق می‌شود که شعر از نوع ناب خود باشد.

کتابخانه هفت‌چنار در خیابان بریانک، خیابان دعوتی، خیابان حسام الدین، کوچه محقق، بوستان ناظمی واقع شده و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند با شماره تلفن ۵۵۷۸۷۷۰۰ تماس بگیرند.

نظر شما